2007-03-01

Om kändisskap

Aftonbladet.se så står det att man ska satsa helhjärtat ifall man vill bli kändis.

Jag tycker att artikeln är okej, men jag stör mig lite på att den verkar snöa in sig på att man bara ska sträva efter kändisskap. Jag tycker inte att det är något fel i att vilja vara kändis, egentligen. Jag ser bara inget större nöje i att se folk bara för att de är kända. De måste ju ha något att erbjuda. Det måste ju vara kul, underhållande, tankeväckande eller berörande att se dem.

Därför tycker jag att man helhjärtat ska satsa på det man tycker är grymt kul, vara realistisk så att man överlever dagen och inte sälja sin själ för att synas.
Jag känner att jag har sett en för mycket som är i desperat behov av rampljuset utan att ha annat än bröstförstoringar att erbjuda som underhållning.

Man ska kämpa på, jag skriver lite sporadiskt i min blogg, kommer nog aldrig att bli någon kändis på det, men jag tycker att det är kul och avkopplande.
Visst tycker jag att det är kul när folk läser det jag skriver och skickar mig en kommentar eller så.
Men i alla fall, man ska kämpa på, ha sin reservplan och är det man gör bra kanske det en gång kommer att göra en stor.

Men det största i livet är att det som gör en lyckligast inte har någonting alls med rampljuset att göra.
Det är i alla fall vad jag tror.

3 kommentarer:

EQ sa...

Åh! En bra blogg! Kul! Ännu roligare att det är en umeå-bo som skriver! Underhållande läsning. I'll be back. Ha de!

Anonym sa...

Och jag håller med. Fullständigt.

Eric sa...

elin:
tackar så mycket, slänger ett litet öga på din blogg just nu.

fredrik:
tur för dig annars hade du fått på nöten.