2007-03-01

Skönheten i vitögat

Om detta finns det mycket skrivet.

Nio av tio kulturarbetare försörjer sig på detta, så min lilla droppe i detta hav av skildringar kommer nog inte att märkas. Men det kommer att riva i mig om jag inte skriver om det.

Det finns nog bara en sak som gör mig lika lamslagen och det är min egen död.

"Säg nåt bra för fan, säg nåt bra!" ut kom ingenting, tankarna hjälpte mig absolut inte.


Förresten såg vi på film ikväll, som på alla torsdagar. Det blev "Arga män utan ben" som är en helt okej rulle. En svart komedi i lagom tempo, snudd på långsamt i början. Jag gillar lite annorlunda filmer. Har sett den en gång förut.

Och fy vad jag är trött efter en hel dags pluggande, satt i en liten vrå på biblo med mina böcker och anteckningar. Kan vi inte få gå upp på tentan snart så eländet tar slut nån gång? Jag har ingen lust att plugga mer. Jag vill inte. Jag vill inte!

Men men, imorn är jag kanske piggare, vi ska köra igenom en gammal tenta tillsammans. Det är mycket roligare att göra saker tillsammans än att sitta i sin egen bok och traggla.

Inga kommentarer: