2007-03-29

Placebo och grubblerier-to-be

Jag har två saker jag är sugen på att avhandla i bloggen den närmaste tiden. Två saker som kommer att vara av det lite mer grubblande slaget.
Kanske kommer jag ta mig tid i helgen att kirra det, men jag har en PU-uppgift att skriva som kan ta en del tid.

Jag har gett Placebo en ordentlig chans nu, håller på att lyssna i Sleeping With Ghosts, ska jag vara riktigt ärlig är jag inte helt såld på dem.
Men det har ändå funnits strimmor av skönhet i deras musik som gjort att jag inte kunnat lämna dem därhän. Och det är därför jag nu har satt mig att lyssna på Sleeping With Ghosts. Att det blev just det albumet är ren slump tror jag. Det var den CD:n jag fick tag i.
Några låtar är mycket bra. Några är mindre bra, det är något med sångaren som gör att han inte funkar så bra på många låtar.
Men det är okej musik, känns aningen teen-age kanske... det är kanske där skon klämmer?

God natt!

Inga kommentarer: