2007-03-21

Bra skit!

Tisdagens övningar:

05:30-nånting var jag tvungen att åtminstonde börja kliva upp. Tegs vårdcentral lockade. Jag går till fots överallt, jag älskar mina morgonpromenader med musik och funderande. Idag blev den extra lång. Från Mariehem till Teg då. En timmas spatsiergang.

På vårdcentralen så var det mest sekreterarna som tog hand om en, de hjälpte en att fånga patienter i väntrummet.
Läkarna var inte mycket till hjälp, men jag är tacksam för att jag fick följa med in på deras patientsamtal.
Mest tacksam är jag förstås för de patienter jag fick privilegiet att intervjua och följa under vårdcentralsbesöket.


Det går inte att orda så mycket om patienterna eftersom jag har tystnadsplikt, men jag kan säga att de glädjande nog var väldigt positiva. Till både livet och vårdcentralsbesöket.


Dagens andra stora grej var det som hände i en lägenhet på Ålidhöjd. Håret mitt skulle klippas...


Aina har stått för penseldragen här och det var hon som fick det hedervärda uppdraget att snitta till mitt hår till något vettigt.



Det blev riktigt bra!


Resultatet:


Efter klippningen fick jag laga mat, någonting måste man ju göra i gengäld. Men det slutar inte där...

House. Man pluggar till läkare och då tror jag att man kan få det svårt att få ut sin legitimation om man inte sett på alla sjukhusserier man kommer över.

Y och F stod för härliga och mastiga cup cakes som förgyllde kvällen.

Vill förresten tillägga att House är väldigt likt CSI på något vis.

Inga kommentarer: