2007-03-10

Bland hjärnhemisfärer och tvätt


Vid 10 slog jag upp ögonen. En viss huvudvärk och lite snurrighet gjorde att jag inte riktigt kunde somna om. Det blev inte många timmars sömn.
Det är en av anledningarna till att jag inte borde vara på topp idag. Tröttheten.
Vi hade tentafest igår, det innebar att jag drack ett flertal folköl och ett par groggar. Detta är andra anledningen till att jag inte rikitgt borde vara på topp idag.
Den tredje anledningen är av en sån dignitet att jag rent hypotetiskt skulle kunna ligga och gråta av den (viktigt att påpeka är att jag inte är särskilt ledsen). Jag vet inte om det är så bra att ta upp det här mer ingående. Vad som är viktigt är att jag inte gråtit en endaste liten skvätt. Och att jag är lite glad för att det inträffade, det var mycket trevligt. Det var väl egentligen inte så mycket som hände.
Jag känner mig fosforylerad. Om man nu ska blanda in lite cellbiologisk poesi. Det låter kanske inte så vackert för ett oinvigt öga, men det är nog rätt vackert.
Idag tvättade jag. Var inne på mina sista reservkallingar. Har kanske några par till som jag verkligen inte gillar men kanske hade kunnat ta till ifall det verkligen krisat sig. Nu var så inte fallet. Kalsonglådan är fylld till bredden med underbara kalsonger och jag kan känna mig lugn.
Och rena sängkläder. Herregud vad gött! Det luktar godare i mitt rum nu.
Och fy vad jag är trött.
Men det har inte hindrat mig från att läsa lite neuroanatomi. Härligt. Nu känns det verkligen som om man pluggar något som har med läkeriet att göra. Även om jag inte ifrågasätter Cellens Struktur och Funktion's relevans för min framtida yrkesgärning så kändes den ofta svår att relatera till kliniskt arbete.
Nu däremot. Blodkärl hit och dit, lite om stroke osv. Härligt.
Ikväll ska vi se på fotboll. Får se hur det går när jag är så trött. Jag är så trött att jag skulle kunna lägga mig på kakelgolvet på min toalett och somna. I alla fall nästan.
Har efter en liten enkätundersökning på en av mina mer sällan läsande läsare bestämt mig för att införa några regelbundet återkommande inslag. Några som har med medicin att göra. Det kommer bli lite spånande.

Inga kommentarer: