2007-02-17

Hypokondri

När jag vaknade i morse hade jag en jävla huvudvärk, en enligt mig helt oförtjänt sådan. Jag drack ingen alkohol igår, jag tog det riktigt varligt igår.

Sedan åt jag frukost och huvudvärken släppte. Då började det göra ont i min högra sida av buken. Blindtarmen tänkte jag, hypokondrisk som jag ibland kan vara, så har jag gått och väntat på att den ska bli dålig. Det händer då och då att jag får ont i det området man borde få ont i om man har en blindtarmsbihangsinflammation.

Sedan tänkte jag lite, hamnade framför datorn och kollade upp ordet hypokondri.

Jag gjorde ett litet test på den här sidan.

Fick 38 poäng, jag är en smula hypokondrisk.

Men det finns ett men.

Jag har diabetes, en allvarlig kronisk sjukdom och jag vet med mig att vissa av mina svar blev något mer poänggivande bara för min diabetes skull. Så jag kanske inte är så hypokondrisk ändå, jag är bara kroppsligt medveten på grund av min sjukdom.

Men man vet ju aldrig.

Och så ska man väl inte alltid lita på sånna test.

Jag besväras inte så mycket heller. Då finns det väl ingen anledning att gräva ner sig?

Inga kommentarer: