2007-02-17

Varför äta mat när man är hungrig?

Snart ska jag äta, men först ska bara ett sånt där roligt formulär fyllas i:

Har du?
Folköl i kylen: Nej
Något husdjur: Nej, inte här. Men två hundar blir glada när jag hälsar på hos mina föräldrar. Jag blir säkert glad också.
Någon pojk/flickvän: Nej.
Puder på dig: Det var ett tag sedan nu.
Några framtidsplaner: En femårsplan som går ut på att ta läkarexamen. Det är det enda jag har planerat. Det finns dock en massa jag är sugen på att göra.
En levande tro: Allt det som vi kommer att få är det vi själva skapar oss eller får av våra medmänniskor. Jag hyser ingen större tilltro till någon högre makt. Jag agnosticerar.
Någon sjukdom: Har dansat blodsockertango i snart tre år.
Några kärleksproblem: Kärlek är synonymt med problem. Dock besitter kärleken en fruktansvärd dragningskraft.
En homosexuell kompis: Ingen närmre kompis vad jag vet.
Någon favoritlåt: Oj oj, får spåna på den och återkomma.
Duschat idag: Knappt torr i håret.
Någon vän som spelar i ett band: En kompis som jag brukade spela gitarr med på kulturskolan i Örebro när jag var liten och som jag hejar på och pratar med när jag ser honom spelar i Coldworker. Sen vet jag några som åt minstonde har haft band.
Någon som förstår dig:
Det vet jag inte, mamma kanske. Pappa. Eller, hur fasen ska jag veta om någon förstår mig? Man kan inte veta hur det är för en fladdermus att vara en fladdermus om man inte är just en fladdermus. :D
Något beroende: Musik och kaffe.
Fikat idag: Nej.
Något favoritmärke: Nej.
Nagellack: Ja, det har hänt. Senast i augusti. En gång fick jag någon kommentar när jag köpte kebab med målade naglar. "Hade du varit min son så.." sade pizzabagaren och gjorde något elakt tecken jag inte minns.
Någon vän som bor i ett annat land: Jadå. En handfull.

Vem…
Avskyr du:
Vet inte om jag avskyr nån just nu.
Hånar du: Hmm.
Längtar du mest efter: Åhh. Hemlis.
Stör du dig på: Inte längre min granne, inte så mycket i alla fall.
Gosar du med: Lite dåligt med gos.
Lagar mat: Jag.
Diskar: Jag. En som inte diskar har stulit en tallrik av mig!
Tror att den är något: Jag.
Tidning läser du: Läkartidningen, Scientific American MIND, Diabetes, KårPuss, DN's och aftonbladet's nätbilagor, Medicinsk Vetenskap (åhh jävla nörd som prenumerar på så mycket vetenskapstrams!).
Buss åker du oftast med: Jag går nästan överallt, åker bara buss om det finns någon som gör det värt att åka.
Frisyr har du: Långt hår som ska klippas i den närmaste framtiden.
Dag fyller du år: En fredag i slutet av april.
Årstid föredrar du: Sommaren är fin, men hösten, våren och vintern funkar.
Stad är du uppväxt i: Örebro.

Vad..
Gör du nu:
Wad ser det ut som?
Gör dig till en bra människa: Nu börjar det kännas som intagningsintervjuerna till läkarlinjen.
Gör dig till en dålig människa: :D
Vill du arbeta med: Människor att bota eller åtminstonde trösta.
Är roligast just nu: Att cellenkursen snart är till ända och lite annat.
Har du på dig nu: jeans och t-shirt. Min fina jag fick av Pontus och Malin.
Har du för smink idag: Oj, vem sa att jag har smink?
Äger du för skor: Jag börjar fundera på om detta formulär riktar sig till en köpstark kvinna.
Har du för skostorlek: 43
Ska du göra nu: Mat
Hur ser din drömpartner ut: Det där är svårt att säga. Jag brukar mer köra på devisen att kolla runt efter det som finns och när man känt sig för lite trassla till sina känslor och drömmar.
Kallt ute: Nja
Idrottar du: För lite.
Har du en gitarr: Har både en och två.
Vilket land vill du helst besöka: Alla.
Skulle du säga nej till sex idag: Nja, det beror på vem det var som frågade.
Har du bra hörsel: Så länge jag hör musiken jag gillar har jag en alldeles utmärkt hörsel.
Tycker du om sånt här: Ja.
Har du några trummor: Skrivbordet, låren och bröstkorgen.
Tittar du för mycket på TV: Nej.
Stora eller små bröst: Bröst är rätt snyggt. Mer sånt.
Bästa jeansmärke: Suck.
Designkläder eller H&M: H&M
Är du rik: Ja. På alla sätt och vis.
Tycker du om indiepopare: Det är svårt att säga, är de så jävla indie?
Är du arbetarklass: Nej. Men jag hejar på arbetarklassen.
Har du bra betyg: Tillräckligt. 18,6.
Vad har du för mattebetyg: Matte A-C: MVG Matte D: VG++.

Det där tog sin lilla tid och jag vet inte... varför gjorde jag det?
Sjön suger, nu blir det matlagning.

Inga kommentarer: