2007-02-02

Längtan

Nu är det snart dags för tentan i Cellens Struktur och Funktion, det är bara en månad kvar eller så.

Den sjunde mars sitter jag i bänken och försöker dra mig till minnes allt jag lärt mig om citronsyracyklar, microtubuli och DNA under den nästan 20 poäng långa kursen.

Jag längtar tills tentan är över och förhoppningsvis godkänd.

Det skulle vara så himla skönt att gå över till Organkursen och få börja fokusera på lite större system än cellen.
Hjärnan, musklerna och magen. Åhh, vad rätt!

Jag längtar också till termin fem, då kommer kurserna att börja vara mer läkaraktiga. Sjukdomslära, symtom och diagnostik, det är bara att läsa målbeskrivningen för kursen för att begripa hur kul det kommer att bli.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är en underbart rolig kurs, no doubt about it.