2007-02-19

Bland hyenor och hårtussar

Jag blir lite splittrad. Lite eftermiddagssoft, kollar runt lite efter saker som kan vara intressant att läsa, hamnar som alltför ofta tidigare på Aftonbladet.se, denna webbsida fylld med smask, annonser och skandaler. Läser: Britney till sjukhus.
Den flickan, hon är väl inte så mycket äldre än mig? Hon verkar ju inte må särskilt bra. Och är det så jävla bra att jag vet om det? Jag kommer aldrig träffa henne, jag har inte gjort någon större ansträngning för att få denna vetskap, ändå så vet jag. Eller vet, det gör man nog aldrig, men jag tror.

Skulle någon sitta och skriva sin version av mina sjukbesök i ett medium som når så många, hur skulle jag må då?

Britney är en människa jag aldrig kommer att lära känna, jag vet egentligen inte så mycket om henne. Jo, hon säljer sitt hår på e-bay nu! Men så mycket mer är det inte.

Folk förfäras över hennes beteende, hennes förhållanden, festande och jada jada jada.

Hur många är det som känner henne?

Har folk det så torftigt i sina liv att de måste bry sig om denna tragiska kvinna? Har jag det så torftigt i mitt att jag måste ägna nästan en hel text åt henne?

Och de kräk till journalister som säger att de bara gör sina jobb. Byt jobb.

Till Aftonbladets försvar: de har härliga kultursidor ibland, innehållande mitt kära Örebro!

Ses på MB!

Inga kommentarer: