2007-02-11

Meat Puppets

Den som är det minsta förtjust i Nirvana kanske har sett deras unplugged-spelning på Mtv. Jag har den skivan och den har jag lyssnat på både en och två gånger.

Under den spelningen så är några snubbar från Meat Puppets med och spelar just Meat Puppets-låtar.
Så, jag har känt till Meat Puppets sedan jag tidigt på högstadiet, 1997-1998 kanske, lyssnade mina öron blodiga på Nirvana.
Ändå dröjde det nästan tio år innan jag upptäckte Meat Puppets.

Fick fatt i en samlingskiva med dem nu för några dagar sedan. Hälften av mina vakna timmar har jag suttit och lyssnat på den. Det är så himla bra musik alltså, hur bra som helst.

Det är lite som att ur garderoben ta fram ett par gamla byxor som man har ärvt från nån och upptäcka att det växer hundralappar i fickan. Varje gång man sticker ner handen finner man en sedel till. Varje gång jag lyssnar på skivan upptäcker jag vilken skatt som legat gömd alla dessa år.

Här kommer en liten lista med Meat Puppets-låtar jag verkligen gillar:
* Swimming Ground
* Lake of Fire
* Enchanted Porkfist
* Sexy Music
* Two Rivers
* The Whistling song

Inga kommentarer: