2007-02-17

Back in 2004

Sommaren 2004 skulle ha kunnat vara en ganska okej sommar.

Idag påmindes jag om att det absolut inte var en okej sommar.
"Kameror stoppar självmord" är en DN-artikel som handlar om självmord på järnvägen.

Stackars T.

Jävla T!

Varför T?


Man tänker på hur saker hade gått ifall T inte tagit beslutet. Hade han fått ordning på sitt liv igen?
Hade han fått ett bra liv?
Hade man fortsatt umgås lika mycket och otvingat med honom?

Frågor man aldrig kommer få några svar på.


Är det okej för mig att skriva ett inlägg om en människa jag knappt hann lära känna, ett inlägg om något så svårt i dennes och många andras liv?


Fick nästan känslan av att ett spöke stirrade mig över axeln när "Suicide is Painless" högst osannolikt slumpades fram på en lång spellista på mediaplayern.
Jag är inte vidskeplig alls, men ändå.


Jag ägnar T några tankar till.

Sedan återgår jag till pluggandet och glädjen.

Inga kommentarer: