2007-02-22

Bland groddlager och diskmedel.

Jag är väldigt angelägen om mitt kaffe.
Jag glömde den välfyllda termosen än en gång häromdagen och idag hade jag inte sköljt den ordentligt så en distinkt ton av diskmedel ingick i smaken.
Jag var så illa tvungen att dricka åtminstonde några koppar, för trötthet var och är dagens stora ord för mig.
Jag hade svårt att hänga med på embryologin, kände att jag bara ville att dagen skulle ta slut så fort som bara var möjligt.

Tack vare en soffa och Henriks iPod så kunde jag vila ögonen en stund inför caseintroduktionen. Det räddade min eftermiddag.
Men...
Hur ska jag mobilisera kraft att plugga?
Hur ska jag orka se på filmen ikväll?

Jag fick lite svårt att sova inatt, av två olika skäl, tänker inte gå in djupare på det, mer än att det andra hade med tvätteri att göra. Någon tvättade mitt i natten fast man inte kan boka tvättider efter halv tio. Antagligen något smartskaft som tror att det är fritt fram att köra drop-in-tvättning efter 21:30.
Jag bor förresten vägg-i-vägg med tvättmaskinen och gillar inte centrifugen så värst, särskilt inte efter ett på natten.

Trots alla händelser och min trötthet så är jag vid gott mod, modet är så gott att jag knappt förstår det själv.

Nu är jag TBC-vaccinerad. Förresten.

Inga kommentarer: