2007-02-21

Kallvatten, torrdass och kärlek.

Ska jag vara riktigt ärlig så har jag nog aldrig sett ett helt avsnitt av sommartorpet.
Av någon outgrundlig anledning så gillar jag Ernst i alla fall. Kanske är det för anknytningen till mitt kära Örebro, kanske är det för hans förkärlek för att trampa omkring i myllan.. ursäkta.. dyngan, med sina bara tår.

Nu ger han sig på en ladugård läste jag på DN.se. Sommartorpet-Ernst gör om hel ladugård.

Jag tycker att han gott kan göra om ladugården till ett tyskt "duschrum" och skicka dit bregottkossorna, ja ni vet de där som är med i den reklamserien man har kört alldeles för länge. Reklamsnubbarna kanske det är som är bovarna i dramat, glöm kossorna, skicka dit reklamsnubbarna! Ja, och de där som gör Red Bull-reklamen! Jag har fattat att ni vill få oss att tro att det är rolig med de där ger-dig-vingar-skämten. Det verkar vara ni, reklammakare, som inte insett att det är ett slitet skämt som knappt var roligt från början, nån gång på det tidiga 20-talet.

Inga kommentarer: