2007-02-14

You ain't got that dough rey mi boy!

Jag är inte på dåligt humör, men skulle det inte varit för omständigheterna, hur hade det varit då?

Hade sovmorgon idag, kunde sussa fram till nästan åtta om jag ville och det ville jag.

Men jag har sedan en tid haft problem med grannen ovanför.

Inatt nådde det nya höjder.

Galningen ovan verkar inte riktigt frisk i huvudet, vilket i och för sig inte gör mig så mycket som intresserad av psykiatri, men när det tar sig i uttryck som stör min nattsvila...

Hur som helst, det har varit problem förut. Jag har kunnat somna ganska bra, jag har kunnat stålsätta mig. Men nu har den jäveln ökat en nivå, nu nöjer han sig inte med att skrika och hojta. Nu slår han med något hårt mot golvet, det låter i vilket fall så.
Jag kom på att mina öronproppar kanske följt med upp från Örebro, jag letade reda på dem och tänkte strax innan tolv att kanske ska man få sig lite sömn.

Nån gång, mellan kvart över tolv och ett så vaknar jag av en ordentlig smäll och en stark och besviken manröst (låter som Östgötadialekt). Sömndrucken ser jag ett spöke lämna min dator, antagligen en liten hallis.
Sedan kan jag inte sova, trots öronpropparna, eller kanske på grund av, de skavde.

För att göra historien lite kortare så skrev jag ett brev i morse innan jag begav mig till universitetet. Jag uppbådade en rejäl dos författartalang för att kunna reducera antalet fula ord i brevet.

Jada jada jada.

Nu sitter den jäveln och spelar dålig techno för fulla muggar.

Alla hjärtans dag idag, fick från Tove ett kort som värmde mitt hjärta och jag blev för en stund mindre negativ till dagens dag. Gillar fettisdagen mer.

Nu har vi lämnat genetiken efter en kaotisk case-genomgång för att ge oss på extracellulärt matrix, det som sitter emellan cellerna i kroppen. Kan bli intressant.

Lyssnar lite på uppiggande Metric för att det är bra grejjer och för att försöka dölja grannens oväsen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jo du, jag hörde nog allt om casegenomgången. Vilket krångligt sätt ni hade att räkna riskanalys! ;)

Anonym sa...

Vad sjukt det vore om det nu var så att din störiga granne följde din blogg och väsnades bara för att jävlas med dig :D

Eric sa...

Fredrik: Jag var inte alls med på deras sätt att räkna, fick nog cerebral härdsmälta halvvägs, ska sätta mig ner och försöka begripa mig på det där någon gång.. kanske.

Tove: Tänk om! Jävlar, nu blev jag paranoid. :D