2007-11-09

Under täcket

Jag sitter inlindad i ett duntäcke framför datorn.

Detta beteende skulle kunna förklaras på olika sätt:
att jag fått för mig att ha feber
att jag provar ut en trevlig norrlandsanpassad outfit till det feta jävla togapartyt imorgon
eller att jag nyss låg i sängen i bara kallingarna, under ovan nämnda täcke och tyckte det var lite kallt att sitta framför datorn utan täcket.

Okej, det förklarade kanske inte hela beteendet, det förklarade bara varför jag satt med duntäcket kring mig. Resten, att jag sitter framför just datorn, beror nog bara på att det är ett så djupt programmerat beteende att det endast kan och bör förklaras i neurofysiologiska termer och inte i psykologiska. Och jag tänker inte förklara neurofysiologin, mest för att jag inte kan. Inte så mycket för att jag inte är sugen på att tråka ut någon läsare här på fredagskvällen.

Ska snart iväg och se på film, känner att jag kanske borde byta ut duntäcket mot ett par jeans och nån lämplig tröja.

Såg förresten en film igår, en tysk sådan, Kebab connection, filmen var inte så bra som titeln lovade. Tyvärr.

Inga kommentarer: