2007-11-11

Det här med utmaningar

Ibland så dimper det ner kedjebrev på ens dator. Det står att man måste göra en uppgift och skicka vidare brevet till typ 13 kompisar annars kommer något dåligt att hända en. Jag brukar oftast ignorera dessa brev.
Sen finns det snarlika saker som dyker upp ibland, men som inte har med otur eller magi att göra utan något helt annat, något jag inte kan stå emot.

Från Stina, den där sjuksköterskestudenten som bloggar hej vilt, fick jag häromdagen en utmaning skickad till min blogg. Ajdå. Nu är det inte magi och vidskeplighet jag ska ignorera, utan en utmaning. En tävling om man så vill.
Jag känner att jag inte vill uppmuntra spridning av sådana häringa lekar, men det är ju en utmaning. Så jag kan inte ignorera detta, det går bara inte. Och jag vill ju inte vara den som inte antar utmaningar, inte från Stina i varje fall.

Till utmaningen:
"Den går nämligen ut på att man ska skriva 5 bra saker om sig själv. För visst borde alla berömma sig själva mer för sina bedrifter och bra egenskaper? Man ska även länka till utmanaren och de tre bloggare man själv utmanar."

Att skriva fem bra saker om mig själv tyckte jag, självgod som jag ibland är, vid första anblicken inte alls borde vara någon större svårighet. Men när det kom till kritan så ska jag ärligen säga att jag haft svårt att konkretisera vad som är så jävla bra med mig. Faktiskt. Man borde ju vara aningen konkret om man ska skriva listor om saker, så att man kan dela upp sakerna i punktform.
(Alltså, det är inte så jävla lätt när man i jantelagens land hela tiden måste gå och hitta på alla dåliga sidor man har, man blir som inkörd på det negativa spåret [hursomhelst(!)]).

1. Jag är intresserad och nyfiken, har jag fått för mig. Speciellt intresserad är jag av människor. Lite utav ett specialintresse det där.
2. Jag är hängiven.
3. Jag är för det mesta snäll.
4. Jag i alla fall försöker vara godhjärtad
5. Jag har humor, jag vet inte ifall den ger sig till känna för er andra, men jag själv tycker att jag är rolig ibland.

Det där gick ju ganska smärtfritt till slut. Då ska jag bara hitta på vilka jag själv ska utmana.
Ylva och Aina skulle jag vilja utmana och den där Fredrik kanske.
Ja, så får det bli!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Egenskaper du kan vara stolt över. ^^

Visst ÄR utmaningar svåra att stå emot?!

Oooh! Jag blev citerad dessutom! =>

Eric sa...

Tack tack. :)