2007-11-04

Fan igen!

Någon jävel har bestämt sig för att köra en sen tvättning ikväll. Hoppas denna jävel bestämmer sig för att sluta upp med det lagom tills jag ska sova.

Och en helt annan jävel, en diabetikerjävel, kom just på att det är snart fyra timmar sedan han skulle injicera basinsulindosen. Eller om hela sanningen ska fram så har han inte orkat gå de där metrarna till jackan där pennan finns, dessutom tilltalas han inte av att sticka sig själv. Det är ju inget större problem egentligen, men ibland har han helt enkelt inte någon lust.

Nej, nu ska jag ta mig i arslet och spruta in det förbannade insulinet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ajrå... När jag glömmer att ta mitt basinsulin (Lantus) brukar det sällan resultera i en happy-go-lucky dag. Du vet ju hur man mår när blodsockret är högt och man kanske råkar överdosera sitt måltidsinsulin (inte bara när man äter något) för att få ner det. =>

Eric sa...

Det är på nåt vis trevligt att se att man inte är ensam med diabetes här i världen.