2007-11-30

Helgen v.48

Jag var idag en av de allra sista studenterna kvar på MB. Folk tenderar att dra sig därifrån ganska tidigt på fredagar, men jag härdade ut till 17:40-nånting. Syra/bas-kapitlet var rätt bra och det höll mig intresserad ganska länge.
Det var rätt tomt omkring mig när jag tittade upp från boken emellanåt, det kändes nästan vemodigt på något sätt. Då var denna arbetsvecka slut, på sätt och vis. För vissa.

För mig och säkert de flesta andra läkarstudenter och säkert många andra studenter, för den delen, är det arbete även i helgen. (Vi får alldeles för dåligt betalt, tycker jag ibland, även om jag inte klagar, för vi får en jävligt bra utbildning som är fri från kursavgifter).

Men varför sitter jag här och skriver? Jag ska ju till Ylva på Ålidhöjd(en?) och ha bykfest!

Har laddat med lite choklad och en flaska rödvin.

Nu gör vi helg!

Inga kommentarer: