2007-11-18

Håriga hål

En annan sak, jag kom att tänka på det nu när jag fick lust att duscha (vilket jag också ska göra snart), är att jag tog tag i att rensa avloppet igår.

Det var inte så svårt och efteråt så upptäckte jag att det inte nödvändigtvis behöver bli översvämning varje gång jag får för mig att duscha.

Det var ingen vanlig avloppsrensning jag gjorde, jag rensar avloppet ganska ofta ska jag säga, men inte så här noga.
Jag fick vara så god och ta bort vad som visade sig vara vattenlåset (det blåste luft från avloppet när jag tog bort det [ingen angenäm luft, bör jag kanske tillägga]) och pilla dän något som liknade jag vet inte vad och som bestod av ihopklibbat hår. Jag har svårt att tro att det bara var mitt för det vägde en hel del. Trots att jag har ganska långt hår och tappar ett och annat hårstrå har jag svårt att jag på egen hand kunnat åstadkomma detta på det dryga år jag bott här.

Lite synd kanske att jag inte fotograferade episoden, men det hade nog inte direkt blivit några porrbilder av det hela. Så kanske gjorde jag bloggosfären en tjänst genom att glömma digitalkameran på skrivbordet.

8 kommentarer:

Ylva sa...

Jag rensade också min dusch igår! Vi är ju soulmates :D

Eric sa...

Jag tror vi har nåt här!

Anonym sa...

Härliga hål... det var en härlig rubrik! Fick mig att tänka på något helt annat, men dock ofta med ihopklibbat hår ;)

Anonym sa...

För att totalt ignorera din underbara lilla anekdot... ;P Var du på MB idag iklädd en blå långärmad tröja?

Eric sa...

Tove: :D

Stina: Ja, det var jag minsann!

Anonym sa...

Haha! Coolt att vi var där samtidigt. Jag satt i fåtöljerna vid "staketet" och hade på mig en svart v-ringad tröja och vit/svart-mönstrad kjol. På bordet framför mig hade jag min knallrosa pärm. Du kan inte ha missat den. ;)

Eric sa...

Då kan jag ha sett dig!

Yeah, nästa gång kanske jag rentav säger hej.

Anonym sa...

Vad kuuul... *skriver note to self att vara i förklädnad nästa gång jag går dit* ;) Nej, jag kommer också säga hellu ifall we meet again! ^^