2007-11-24

Tvätten del 1

När jag satt och funderade på vad jag ska ha på mig till kvällen slog det mig helt plötsligt att jag nog borde ta och tvätta mina kläder.

Tur att tvättstugan var ledig.


En sak jag tycker är väldigt fascinerande är att tvättstugan verkar vara mer upptagen och användas mer frekvent under nattetid än under dagtid.

Vad som gör det än mer intressant är att man egentligen inte får tvätta nattetid och att jag bor vägg-i-vägg med en tvättstuga.

Jag ser två rimliga förklaringar till detta intressanta fenomen:

1. Mitt hus befolkas av studenter som inte orkar skriva upp sig på bokningslistan. Studenter som dessutom tror att de tider som inte står på bokningslistan (alltså tider på natten) är tider då det är fritt fram att tvätta.

2. Mitt hus befolkas av studenter vars rum i sin tur befolkas av människolika figurer (humanoider), som är ungefär en tvärhand höga och utför sitt arbete (att tvätta sina husbönders kläder) nattetid (mot havregrynsgröt [inkl. mjölk, lingonsylt och russin] och fri tillgång till internet som betalning).


Eller så är jag helt fel ute och nattetvättarna (inte de tvärhandshöga människoliknande figurerna jag nämnt utan det något vidare begreppet som egentligen inkluderar alla som använder tvättmaskinerna nattetid i detta höghus) gör det (tvättar nattetid) av någon helt annan anledning. Någon läsare kanske har en förklaring på detta?


Och vem fan i hela friden tvättar kläder på fredagsnätter?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mariehem ht 06: "FAN VAD JAG HATAR TVÄTTIDER! LÄNGE LEVE ANARKI!"
Ilsket nedklottrat på bokningslistan.

Eric sa...

Haha. Den personen.


Snart på bokningslista i Mariehem (ht 07): "FAN VAD JAG HATAR CENTRIFUGEN OCH VIBRATIONERNA DEN SKAPAR, DÅLIGA VIBRATIONER. LÄNGE LEVE MIG SJÄLV!"