2007-11-05

Avstånd

Det finns en nackdel med att bo i Umeå och det är att många bra saker är långt bort.
Hade jag pluggat på någon annan ort, exempelvis Stockholm eller Linköping, hade jag kunnat haka på min farsa när han ikväll åker för att se på The Arcade Fire med några andra gubbar. Det hade garanterat varit trevligt. Jag hakade på när de såg The Flaming Lips i fjol. Min farsa är rätt cool och har bra musiksmak. Dessutom bjöd han mig på den konserten. Det är inte helt fel.

Dock går detta Arcade Fire-klipp inte av för hackor, jag kollade det nyss och jag rös mig igenom låten. Särskilt när de sjöng.
Det kan jag nöja mig med. Dessutom är ju David Bowie med!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Eric, Eric, Eric... Misströsta inte! Den 8 december kommer ju Magnus Betnér hit och uppträder på Saga! Jag ska dit och våga bara kalla honom för en "obra sak"... ;)

Eric sa...

Han är en bra sak, jag ska nog se till att kolla upp karln när han kommer hit.