2007-11-18

Tankar i flykt

Jag kommer särskilt ihåg att två saker hände i mitt huvud när jag var ute nyss.

Jag skulle ut och slänga skräp och tömma min pappersinsamlingslåda och sedan dra iväg till affären för att handla lite till mitt matlagande i eftermiddag. På vägen till affären drabbades jag av inspiration. Jag brukar ofta drabbas av inspiration när jag går, jag vet inte vad som händer men något händer och jag blir tilldelad själ och andning från högre ort att skriva blogg.

Fantastiska tankar dök upp i skallen när jag halkade fram i slasket på Mariehems gångvägar, jag tänkte att "det här måste jag skriva om, det är ju intressant!"

Jada jada jada, majonnäs, svartpeppar och rödlök, jag är nu på väg hem och sak nummer två har hänt i mitt huvud. Tankarna jag tänkte är som bortblåsta.



Detta är inget ovanligt, men jag vill bara skriva om hur mycket fantastiskt det är som rör sig i mitt huvud som aldrig kommer någon annan till del. Det är lite synd.

Vad som är än mer synd är att det händer fantastiska saker i många andra personers huvuden hela tiden utan att det kommer andra till del.

2 kommentarer:

Anonym sa...

du får helt enkelt se till å ha ett litet skrivblock i fickan så du kan skriva upp allt bra du kommer på när de dykerupp :D

Eric sa...

Det är en bra idé det där, tyvärr har jag inget skrivblock att anteckna i så jag kommer säkert glömma! :P