2007-11-29

Den nya människan

Jag blir lite upprörd.

Torsdagsfilmen hade jag sett fram emot, tänkte att ämnet den behandlar är riktigt viktigt och intressant. Tänkte att det här med tvångssteriliseringar inte kan bli en dålig film, men faktiskt så blev den det.

Hur kan man behandla ett sådant ämne på detta sätt?!

Hela filmen var grå rätt igenom (alltså: kulisser, väder, personer och kläder), skådespeleri och dialog var knackig och det var dåligt med intressanta karaktärer. Höstens besvikelse på Bio Marx, "Hålet" kanske var den allra sämsta filmen men den förväntade jag mig inte mycket utav.
Jag tycker att filmen var ytlig.

Det fanns ett par vackra scener och ljusglimtar, det ska jag inte förneka, men snälla nån för filmens tilltänkta klimax! Det fick mig att vrida mig i plågor inombords och nästan lite utombords.

En svag tvåa på höstens sista film.

2 kommentarer:

Aina sa...

jag tyckte den var bra..

Eric sa...

Aina: Det gör inget. :P