2007-11-01

Primer (2004)

På Bio Marx ikväll såg vi filmen Primer.

Den hade kostat ynka 7000 US$ att spela in.

Den var givetvis bra.

På sätt och vis. Aina somnade.

Jag däremot satt och fascinerades.
Handlingen går ut på att två vänner som är ingenjörer och uppfinnar bygger en tidsmaskin. Det blir dubbelgångare, hopp i tiden och konstiga klipp i parti och minut.
Förvirringen kom som ett brev på posten.
Men ändå gillade jag filmen, ingenting för en kontrollmaniker kanske, men för en som kan sitta och avnjuta en film avslappnat utan att behöva fatta något kan denna film funka. För mina föräldrar... nja. De är nog bäst anpassade till engelska deckare i gemytlig lantmiljö.

Jag vet inte varför jag skulle dra in mina föräldrar i det här inlägget, men så fick det bli. Jag tycker om dem, kanske är det så enkelt.

1 kommentar:

Aina sa...

sluta retas