2007-11-19

Njurarna

Då har vi kommit in på avsnittet alla bävat inför.
Jag vet inte ifall jag har bävat så mycket, förmodligen på grund av ignorans. Gud signe ignoransen!

Sen kväll igår, tidig morgon i morse och ändå kom jag upp till föreläsningen i urinvägarnas topografi 8.15. Lev, ryssen jag börjar gilla mer och mer, hade ordet.
Inspirationen räckte fram till halv sex på eftermiddagen. 9 timmars arbetsdag. Och så har jag tänkt kolla lite i histologiboken nu en liten, liten stund.
Så därför blir jag kortvarig.

Än lever jag!
Bara så ni vet det, systrarna på Nuklearmedicin i Örebro.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Urinvägarnas topografi minsann. Det finns tre organ man bör akta sig för. Hjärtat, njuren och andra njuren. Dessa nedrans organ kan få ca 511 olika sjukdomar som man aldrig kan skilja åt. Dessutom kan man knappt ens lära sig hur de ser ut...

Men lycka till, ändå.

Eric sa...

Tack!
Det känns gott att höra sånt från en som ändå lyckats ta sig ända fram till termin 11(?)

Inger H sa...

Systrarna på nuklearmedicin (mamma och jag) hade inte heller förväntat sig något annat.....