2007-11-15

Torsdagsfilm

Det börjar dra ihop sig nu för lite jul. Vi är ju halvvägs in i november bara, men snön har kommit och julprylar har börjat stå till försäljning i affärerna. Det ska bli mysigt här i mörka norrland med lite jul.

Och jag vet inte varför jag skriver om julen, det är ju film som ska avhandlas och jag har inte hela kvällen på mig. Jag är trött och vill sova!

Jag var på Bio Marx nyss och såg på film. Det var en rysk fejkdokumentär som handlade om ett sovjetiskt månprogram på 20-talet. "De första på månen".
Blandat med autentiska journalfilmer fanns nyinspelade grejer som mixtrats med för att se gammalt ut och i filmen skildrades hur kosmonauterna togs ut och hur de tränades. Ja, men behöver jag nog inte berätta.

Det var något av det roligaste jag sett i höst. Kanske kan Du levande klå denna, men jag skrattade så jag grät vid ett tillfälle och jag var bra nära ett par gånger till.
Humorn var både satirisk och skruvad.

Måste ses!

Inga kommentarer: