2008-02-04

Mailkungen

Ibland är jag flitig.
Ikväll var jag ganska flitig och jag ska nog flita lite till, det finns lite disk som väntar.
Men förut, då skrev jag e-brev. Till både höger och vänster.

Det är ju hög tid att söka sig ett sommarjobb.
Jag har skickat en massa mail till USÖ för att visa mitt intresse och jag har fått några svar, vilket inneburit att jag fått svar att svara på genom att skicka CV och personligt brev. Thorax-IVA på USÖ och någon tjänst Lasarettet i Lindesberg.
Det finns många spännande arbeten att söka. Ibland får man svar att det inte fanns arbeten där man trodde det skulle finnas, men det kan jag finna mig i. Det löser sig nog ändå för mig till slut på något sätt.

Förutom att skriva mail om sommarjobb har jag skrivit mail för att reda ut hur det blir med mitt amanuensarbete. Jag missade mötet i fredags, men jag har fått en grupp biomedicinstudenter att undervisa, det vet jag, inte så mycket mer.

Sedan mailade jag Örebro universitet för att jag vill ha ett papper att visa upp för kurssekreteraren på Attack och försvar, med endast en gnutta tur ska jag kunna tillgodoräkna mig labben som går av stapeln de dagarna jag tänkt göra Stockholm. Jag har ju, som kanske inte märks så väl, pluggat en del biologi innan jag påbörjade min karriär som läkarstudent.

Inga kommentarer: