2008-02-18

Föga oväntat inlägg egentligen: IKEA och jag

Fick ikväll mina bokhyllor levererade, eld och lågor kastade jag mig över den första efter att jag ätit min kvällsmat.

Skruvas skulle det, tänkte jag, och skruva gjordes det.

Sista skruven skulle dras i, jag gjorde inget särskilt, det knastrar till och jag ser en lång och hånfull spricka sträcka ut sig över det mellersta hyllplanet.

Fan!

Jag tappade lite momentum där, har nu lagt bokhyllorna på is tills efter Örebrovistelsen.
Tänkte spara nöjet till någon helgdag när jag är piggare. Virus och bakterier ter sig plötsligt lite mer lockande.

2 kommentarer:

Ylva sa...

hur många läkarstudenter krävs det för att skruva ihop en ikeahylla?

Eric sa...

Sex:

En för att ta upp fakta om saltvatten.

En för att konstatera att hyllan inte hade 20.0.

En för att rabbla upp differentialdiagnoser när skruvar inte passar.

En (ortoped-wannabe) som de facto försöker skruva ihop hyllan.

En som dammsuger upp flisorna efter ortopeden.

Och till sist en som konstaterar att IKEA är dödfött.