2008-02-12

Muffin man

Idag kommer min bror och istället för att plugga så jag har lite extra tid att umgås med honom senare så har jag nu kört igång en plåt med chokladmuffins.

Jag kan inte minnas när det sist bakades muffins av mig, men det måtte vara mer än tio år sedan.
Det blev en sjuhelsikes smet, den skulle räcka till 12 formar, men blev ungefär 24 eller nåt, plåten full och jag undrade ett tag var Ylva med aptit för deg och smet höll hus när hon som mest behövdes. Jag grät en skvätt (nästan) över min diabetes, men välsignade sedan upptäckten av insulinet. Tror det renderade i ett nobelpris på den tiden då det begav sig.

Smeten som inte gick åt till baket är nu i min mage och snart är en injektionsnål på väg in i utsidan av magen. Subcutis-putis.
Bilduppdatering:

Jag skulle provsmaka en av de pinfärska muffbullarna och jag insåg att jag bara måste ta ett kort och ladda upp. Ljuvligt.

Inga kommentarer: