2008-02-17

Vilken maskin

"Tips från Bostaden!
Inne på din Personliga sida finns viktig information inför din inflyttning. Det gäller t ex:
Var och när du hämtar dina nycklar och vem din kvartersvärd är
Aviuppgifter - Hyran måste vara betald och kvitto uppvisas till kvartersvärden innan nyckelkvittens.
Hur du ordnar Internetuppkoppling i din bostad
Vart du ska vända dig för att ordna abonnemang för hushållsel
Erbjudande om förmånlig hemförsäkring
Vi rekommenderar dig därför att logga in på din Personliga sida och läsa informationen som finns under rubriken "Bra att veta".
http://www.bostaden.umea.se/portal

Vi hoppas du kommer att trivas i din nya bostad!Med vänlig hälsning
AB Bostaden
Bostadsuthyrning"

Låt oss kalla henne Moder, detta fantastiska dataprogram, som sent på en lördagkväll skickar mig ett email.
Idogt arbete gillar jag, hon är ett kap, hur ser hon ut? Kan det vara så att hon ligger på en hårddisk någonstans, i väntan på att bli hackad, i väntan på intrång?

Jag vet inte, och jag lär aldrig få veta, men hon verkar ju verkligen bry sig om min flytt. Så mycket att hon antingen förekommer min nästa flytt som jag inte vet om än, eller med dåligt samvete skickar ut detta mail två veckor efter den senaste.

Ett kap. Som sagt.

Jag menar, man kommunicerar med folk över internet hela tiden, man lär inte märka så stor skillnad på folk och datorer, det output jag får från skärmen är ju digitalt i båda fallen, oavsett inputen i andra änden.

Inga kommentarer: