2008-02-03

Tvålen

Idag var jag och storhandlade. Det var en massa som behövdes till mitt kök; diskställ, rivjärn och lite annat. Det slank med en tvål av bara farten, för det behövdes också, fast inte direkt i köket. Det var en billig tvål i en nätt liten förpackning. Inte mycket mer med det, tänkte jag, la ner den i korgvagnen och irrade vidare.

Sen skulle jag tvätta mig med tvålen och något hände. Det händer inte mycket i mitt liv, känns det som ibland, men nu hände något.
Doften av tvålen tar mig tillbaka till en lägenhet i Markbacken (ett betongkvarter [ungefär] i Örebro) och vad som försigick där i somras. Det var ganska härligt, men nu känner jag mig vemodig.
Här sitter jag och beskådar den vackra, men ack så kalla, norrländska solnedgången och önskar att jag kollat på tvålförpackningen lite mer noggrant så jag inte hade valt just den lukten.

Jag har tagit en paus i uppackandet, blev lite trött när kläderna fick mig att minnas olika episoder i livet.
Jag skulle kunna göra ett blogginlägg med en lista över olika klädesplagg, med bilder och så, sedan skriva vad jag förknippar just det klädesplagget med. Totalt ointressant för den utomstående. Men känsloväckande för mig. Det skulle förövrigt bli en lång lista.

Inga kommentarer: