2008-01-19

Spänning och sånt

Jag är en gambler ibland (believe it or not). Det är egentligen inte det att jag gillar den där lilla extra spänningen, spänning och osäkerhet har jag nog av, i alla fall i fel form.
Att jag gamblar titt som tätt är väl att jag inte tänker efter så noga, gamblandet blir liksom en bonus när jag inte tänker.

Så har det varit med lägenheten jag tackade jag till osedd. Jag hade någon kväll som jag fick svårt att somna på grund av att jag inte visste vad jag hade gett mig in på.

Men idag var det då dags att få reda på vad det är för en lägenhet jag har tackat ja till. Så vitt jag visste innan, så kunde det vara ett bombnedslag, i dålig bemärkelse vill säga.

Jag blev positivt överraskad, tapeterna var väl inte så roliga, men ganska neutrala, lätta att ignorera hoppas jag. Ytan var väl inte heller den bäst utnyttjade, hade kunnat tänka mig att ta några kvadratmeter från köket och hallen och lagt i rummet istället. Men det är helt okej.
Det var absolut inte skabbigt, det var fräscht (är väl egentligen inte så förstjust i ordet fräscht, men kommer inte på något annat i detta läge). Otroligt med förvaringsutrymme, mer än jag behöver, får se till att skaffa ett behov antar jag, skräp att förvara. Inte så svårt, förmodar jag.

Nu ska jag spana efter lite möbler.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ah, vad härligt!