2008-01-10

Suckar från ett korridorsrum

Det är så mycket plugg att när jag kommer hem har jag ingen aning om vad jag ska göra. Mer än att jag ska lägga mig och sova så småningom, förstås.

Man kommer alltså hem, helt slut i huvudet, har några få timmar av fritid innan det är läggdags och man vet bara inte vad som ska göra. Att se en hel långfilm tar lite för lång tid. Man måste lägga sig i tid och ska man laga mat blir tiden en bristvara.
Man fastnar framför datorn istället och slösurfar en timme, idag blev det IKEA. Jag glor på möbler, ska ju flytta.

Flytta till en egen lägenhet, hade tackat jag på två stycken, en etta och en tvåa och jag fick ettan. 47 kvadrat att inreda.
Hade kanske velat ha 2:an lite mer, men ettan är helt klart något jag kan leva med. Balkong och riktigt kök.
Känns riktigt bra!

Nu är nog tiden snart ute, dags att sova.


Det blev brist på tallrikar och sånt igår i köket, framförallt djupa tallrikar. Jag skrev en lapp innan skolan och lämnade i köket, undrade var alla tallrikar tagit vägen.
På kvällen när jag kom hem fanns det fullt med tallrikar, smutsiga tallrikar och enligt utsago luktade de inte så värst.
En kastrull har stått på diskbänken ett tag och idag har den börjat lukta surt, som gammal ost eller nåt. Inte så angenämt. Jag vill inte befatta mig med den, jag undrar om jag ens vill använda den mer igen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till lägenheten!
När är det inflytt? Vill jag se!

Eric sa...

Det är inflytt den 1:a mars garanterat, men förmodligen tidigare. Hoppas på någon vecka in i februari!