2008-01-13

Dagen före

Sista pluggardagen innan tentan, det känns ganska bra. Känns som att jag kommer att klara G precis om jag inte har otur med frågorna. Men sånt där ska man inte hålla på att kalkulera med, fast kanske är det bra att lugna nerverna lite, även om man gör det med önsketänkande. Pluggandet blir ju så mycket bättre då, med lugna nerver, och det är ju det som är huvudsaken.

Man får en ganska konstig känsla för tid när man pluggar så mycket och inte har någon ledig dag alls i helgen. Det känns idag som en dag mitt i veckan, fast det är söndag.
När jag och Filip gick hem från skolan igår var det mörkt, det är mörkt när man går till skolan ibland. Jag fick känslan av att vi var på väg till skolan, fast vi var på väg därifrån. Det var riktningen i vilken vi gick som gjorde att jag kunde avgöra att vi var på väg hem. Hjärnan blir överansträngd.

Sitter och lyssnar på Plutonen-låten, den där med stråkarna som spelas bland annat när Willem Dafoe's karaktär blir ihjälskjuten, och tänker att det kanske är olycksbådande.

Så här ser förresten mitt badrum ut, jag känner mig lycklig.

Inga kommentarer: