2008-01-22

Jag åt keso

Bara rubriken skulle kunna få vissa att dra öronen åt sig, skribenten är inte riktigt bra i huvudet, tänker de.
Men jag åt ju keso, inget att sticka under stolen med. Jag skulle kunna skriva att jag åt glass, eller gröt eller varför inte panacotta? Men då skulle nog historien inte bli sannolik, för keso har en sådan smak som gör att andra smaker märks, eller vad jag ska säga.
Hursomhelst, det var keso jag åt, inte panacotta, men det smakade bestämt dåligt. Keson var ny, lingonsylten som vanligt och ja, that's it. Skeden och skålen kanske? De var placerade i respektive diskställ "rena".

Bye bye korridoren!

Fy fan, det smakade unken honung blandat med mesost. Kan folk inte diska efter sig? Eller är det jag som hallucinerar?
Jag menar, sedan några månader tillbaka har jag börjat känna att livet i korridoren försämrats snabbt och säkert. Kanske är det bara jag själv som håller på att försämras? Kanske är det jag som inte diskat efter mig ordentligt.
Kanske är jag rentav helt ensam i korridoren, tillsammans med en massa dissocierade identiteter? Identiteter som var och en på sitt lilla vis gör livet surt för varandra genom att lämna disk, tvätta nattetid på centrifug och lägga tetrapacken i fel behållare?


Inatt drömde jag förresten att jag var på en kirurgiföreläsning och ramlade ner längst bakifrån och ända fram för att slå i huvudet i golvet framför katedern.
Nästa episod i drömmen så ska en kurskamrat pilla inne i min hjärna. Han är musikalisk den där kursaren och jag tror att han fick jobbet att rätta till min skadade hjärna enkom för att det var ett musikaliskt område i min hjärna. Jag var vid medvetande och skulle kommunicera med min kursare när saker och ting kändes bättre. Jag minns domningar i höger hand, ulnara sidan. Kursaren pillar lite fel antar jag i drömmen, i verkligheten så är det nog bara en nerv (ja vilken det nu må vara) som legat lite i kläm under min vassa tunga kropp och på så vis gjort sig påmind genom min dröm. Ingen utomstående var dock i sängen för att bevittna min eventuellt klämda arms läge och ingen visste vilken tidpunkt jag drömde detta, så något samband går ju inte att bevisa... mellan armen och drömmen. Men det är en fin teori, hypotes och gissning.
Tycker jag.

Armhävningar, lådpackning (ska ju flytta snart) och sova.

Imorgon ska jag titta ifall jag känner igen någon T1:a, hur nu det ska gå till.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Vart bär flyttlasset då?

Eric sa...

Carlshem denna gång.

Anonym sa...

Ah, där har man ju också bott en gång i tiden..

Eric sa...

Det var som tusan! Var på Carlshem, om man får fråga?

Eric sa...

Det var som tusan! Var på Carlshem, om man får fråga?

Anonym sa...

Ja nu ska vi se... Kvartsvägen 7A om minnet inte sviker mig. En 3:a på andra våningen. Flyttade därifrån till Mariehem (vilket jag också iofs hunnit flytta från), ja vad blir det, 2004.

Eric sa...

Aha, det är nog samma hus som jag kommer att flytta till!:)
Gott att höra broder.

Anonym sa...

Nähä, samma hus? Haha, humor!

Vilken uppgång och våning?

Eric sa...

7B två trappor.

Anonym sa...

Där ser man. :)