2008-01-30

Det är en del

Tja, det är en del just nu. Har en tenta på fredag, en tenta jag hoppas att jag klarar utan så mycket plugg, för jag kommer inte hinna så mycket plugg. Tror inte att den är katastroftung att göra om och jag tror nog att jag kan klara den ändå.

Det är ju flytt,


blodsockermätningar

Jag går alltså nu i några dagar omkring med en blodsockermätare i underhudsfettet. Var femte minut mäter den mitt blodsockervärde. Jag sover med urslingen och i natt varnade den mig flera gånger för mitt låga blodsocker. Inte mycket sömn alltså.

och en ny The Mars Volta-skiva (The Bedlam in Goliath) att lyssna in.


Recensionen i Aftonbladet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fy, det verkar inte roligt alls med blodsockermätaren.. Vilken usling!
Kommer du söka sommarjobb på samma ställe som förra året?

Eric sa...

Jag försöker bli vän med mätaren och det går ganska bra nu, när jag börjar vänja mig. Det är jäkligt bekvämt att kunna ta upp dosan och kolla vad sockret är på någon sekund och slippa sticka sig i fingret på köpet. Fast lite kryper det i mig allt.:)

Jag utesluter inte det, men jag har tänkt söka sommarjobb på några andra ställen, vore kul att hamna inne i stan, gärna på USÖ. Annars något av lasaretten i Linde eller Karlskoga.

Anonym sa...

jag är helt fascinerad över alla bra saker det finns. systra mi har en pump som funkar toppen.