2007-05-27

Soft musik och städning

Denna dag vaknade jag rätt tidigt. Av någon anledning ville jag somna om, jag kunde först inte för mitt liv veta vad det var som fick mig att inte vilja gå upp.
Jag somnade om en stund, kände att jag nog ändå måste ge mig upp, klockan hade börjat närma sig 9:30. Men fortfarande ligger den där obehögskänslan kvar som gör att jag inte vill gå upp.

Jag kliver upp ändå, kunde ju inte komma på vad det var för fel på denna söndag. Sedan kommer jag in i köket, efter att ha traskad igenom den skitiga korridoren. Jag upptäcker vad problemet var.
Det är min städvecka och det är söndag. Att befinna sig på sin städveckesöndag är inte kul. Då är det dags för dammsugning, städning och skurning av korridoren. Hemskt. Särskilt som den personen som har städvecka innan mig flera gånger bestämt sig, under sin städvecka, för att att lämna sitt ansvar och sticka hem till västkusten, Sveriges avskrädeshål hädanefter. Utan att byta städvecka med någon annan och därmed låtit korridorstackaren stå ostädad en vecka extra... till mitt förtret.

Jo och inte nog med det, jag hade tvätttid från 7 till 12. En del hushållspyssel. När jag torkade upp en juicefläck som ingen tydligen velat kännas vid (jag kan inte ha spillt juice, jag slutade dricka juice för mer än tre år sedan) kom jag att tänka på morsan. Kanske var det för att jag fick en sådan lust att skriva post-it-lappar överallt. Jag skrev faktiskt en post-it-lapp angående en hög med disk som blockerat en av diskhoerna i en halv vecka. JA! Inte nog med att disken är i vägen, det är ju en del disk man själv behöver men INTE vill diska därför att någon annan har smutsat ner den!(!)

Jag tänkte som sagt på morsan, det är ju mors dag idag! Grattis mamma, mormor och farmor! (Jag har redan ringt dessutom, till mamma då. Vilken förträfflig son jag är).


I mitt ivriga städande kom jag på att ge tangentbordet en omgång. Det gick väl sådär.

Hade egentligen tänkt skriva en liten recension på Geraldines demo Instead of a Mind men jag trasslade av någon anledning in mig i ett försök att göra en länklista här bredvid till höger med länkar till olika myspace-hak jag gillar. Jag kan inget om webbdesign eller sån skit... det gick åt helvete. Med andra ord.

Jag skippar någon fullödig recension, men jag rekommenderar dem, med en sång som påminner om Björk (vars röst jag blev kär i sommaren 2003), fast mer återhållsam vilket är mycket positivt. Musiken är, med risk för att få en menad komplimang att bli till en förolämpning, sövande. Lågmäld gitarr, inga trummor och lite elektronisk rytm, lagom framträdande bas och lite alla möjliga ljud som får mig att tänka på kalfjället (vilket jag förövrigt inte tror jag besökt än).
Ähh, det går inte att göra en rättvis recension.
Kolla deras myspace istället: Geraldine.

Inga kommentarer: