2007-05-06

Ganska bra ändå

Fenomenet Skogisfika.
Jag sitter nu här, överlevare av ett huggarmål. Jag kommer inte behöva äta på ett tag.

Jag vet egentligen inte vad jag ska skriva.
Dagens inlägg skulle kunna bli en modeblogg, jag letade kostym och köpte mig ett par skor igår.
Det skulle kunna bli en musikblogg, jag har börjat utforska The Beatles på allvar en gång för alla.
Det skulle kunna bli en relationsblogg, med mina neuroser, rosa drömmar och det skimmer som har kantat mina sinnesintryck de senaste dagarna.
Det skulle kunna bli en festblogg, vi var ute och upptäckte Umeås uteliv, köer och portvakter (en riktigt surkärring bl.a.).

Nej, det får bli lite Preussisk arkitektur. Andreas visade mig under sin korridorsfest en bok med sådant eftersom jag har preussiskt påbrå.
Vi tummade på att vi ska åka till Berlin (Öst-Berlin företrädelsevis) på sommarlovet efter termin 6. Det skulle kunna bli hur kul som helst.
Jag gillar Berlin.


Musik som gett mig rysningar idag:
Pink Floyd - Time Ett vansinnigt vackert gitarrsolo som efter en stycke får sällskap av vacker körsång.
The Beatles - A Day In The Life När låten växlar mellan minimalism och symfoniorkestermaximalism. Helt underbart. Och John Lennons röst!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ett synnerligen smakfullt låtval! Och lycka till med utforskandet. (Rubber soul!)

Eric sa...

Nu kör jag Rubber soul, good shit!

Anonym sa...

Jag vågade inte skriva det här om fudgen på min blogg... men spisen hade slickats ren om jag hade varit du i det läget! Diabetiker eller inte. Det hade funnits noll stycke stoppknapp på mig. ;>

Eric sa...

Vi inom vården ska ju föregå med gott exempel, vilket ingen av oss två verkar ha lätt för. :D