2007-05-07

Svåra och enkla val

Det ska vara rättvisemärkt. Det ska vara kravmärkt. Kaffet alltså, det är en sak jag tror på. Det smakar dessutom godare på nåt konstigt vis.

Men nu när man ska vara mer etisk i sitt kaffedrickande så är dock valmöjligheterna inte helt utsuddade, man står fortfarande på ICA och velar. Zoega går bort, Nestlé är inte min skit. Å andra sidan är det svårt att inte plocka Nestlé, de äger ju alla möjliga märken.

Då står valet mellan Löfbergs Lila och Gevalia.
Eller vänta förresten, det valet är nog inte såå svårt det heller.

Jag hatar Färjestad mer än jag hatar Brynäs.
That settles it.
Dessutom är Gevalia något billigare.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken lysande research. Du stödjer hellre Philip Morris (som äger Gevalia, men kanske ändå är mest kända för att tillverka och promota cigaretter) än Färjestad hockey.

Anonym sa...

Jag vill också köpa bra kaffe! Varför går Zoegas och Nestlés bort? Nestlé framkallar en liten klockringning, men minnet sviker..

/Karin

Eric sa...

anonym: Om det är på det sättet så får jag nog tänka över saken en gång till då, för såå mycket mer hatar jag faktiskt inte Färjestad.
Ps. Jag gillar förresten inte när folk inte har någon signatur. Ds.

Karin: Nestlé vill sälja och "promota" bröstmjölksersättning i fattiga länder vilket bland annat leder till att mammor slutar amma sina barn i onödan (ja till och med är det skadligt att de gör så, skulle jag kunna tänka mig).

Anonym sa...

du kommer alltid köpa det billigaste, det vet du

Anonym sa...

Herregud om du ska ha gott kaffe är det bara bege dig ner till Tehörnan eller News och köpa härliga bönor (dom kan mala om man inte har egen). Just nu är jag hot & heavy på News mörkrostade chokladbönor samt dom franskrostade espressobönorna från Tehörnan.

Eric sa...

Fredrik: tack för tipset, men är det inte ganska dyrt köpa kaffet där nere på de där haken? (även om det kan vara väldigt värt det om det är gott kaffe!)