2007-09-11

Tisdagen den elfte

På tv4 går det varje tisdag en sjukhusserie som heter House. Den serien handlar om en grupp läkare, varav en heter just dr House.
Dr House går omkring med käpp och är bitter hela tiden, förutom att han är hur smart som helst och usel med patientbemötandet. Dessa ingredienser är väl till för att krydda serien lite extra.
Man skrattar åt det ibland och ibland blir man imponerad. Han kan lösa de klurigaste fallen med de klurigaste symptomen och de klurigaste medicineringarna. House är min husgud. Jepp...

...nej, det här håller fan inte...

Jag kom just på mig själv med att jag skrev en lång inledning på ett inlägg bara för att få ordvitsa till det lite med House (eng. hus) som husgud. Jag kom på idén till detta lågvattenmärke när jag stod och bakade en kladdkaka (med 11:e-septembertema) till kvällens Househäng.

Vi är ju läkarstudenter, så det ingår i vårat torftiga privatliv att titta på så många sjukhusserier vi bara kan, så därför har vi förresten Househäng.

Nu ska jag till affären, skämmas lite grann och sedan handla in lite matvaror.

1 kommentar:

Ylva sa...

bildbevis på kakan, snälla säg at ni tog bildbevis!!