2007-09-03

När minnet sviker

Jag ska precis till att ta mitt långtidsverkande insulin, kommer på att ÖSK spelar mot GAIS, måste kolla resultatet. 0-1. FAN!
Det distraherar mig såpass mycket att jag efteråt inte kan komma ihåg ifall jag tog något insulin eller ej.

Så nu står jag inför ett medicinskt beslut, ett ganska svårt sådant, eller nja. Tar jag en insulindos för mycket, då kommer det bli intressant. Jag kommer riskera insulinkänningar eller i värsta fall medvetslöshet. Men jag får äta en del då, om jag har tur.. kul på kort sikt.

Tar jag en insulindos för lite kommer jag ha ångest för det. Kommer stiga lite i sockret, kan mäta och lista ut ifall jag glömt dosen eller ej och fylla på med en ny. Detta scenario är ju inte så förskräckligt.
Men jag kan verkligen inte minnas att jag tagit något insulin och även om jag inte minns att jag inte har tagit något, så tror jag inte att jag gjort det.

Så nu ska jag ta en insulindos, förhoppningsvis inte min sista. Lantus, here I come!

Inga kommentarer: