2007-09-26

Sockersöt

Det har varit lite grann nu. Muntlig dugga idag, immunsystemet, blod och blodets koagulation. Jag fick godkänt, trots att jag svarade "Have nooo idea" på en av koagulationsfrågorna. Jag lyckades rädda lite av min stolthet när jag senare kunde k-vitaminantagonisterna och användandet av dem som råttgift och läkemedel mot blodproppar.

Annars har tankarna de senaste dagarna kretsat kring flickor och min diabetes.

På flickfronten litet nytt, men inget jag tar upp.

Men på diabetesfronten...

Min diabetessköterska (som säkert är väldigt kompetent men vars trovärdighet undermineras av att hon låter som Maud Olofsson i telefon) ringde och skulle rapportera mitt HbA1c. 6,6% eller om det var 7%, jag minns inte så noga, jag minns bara kontentan. Inte så bra. :/
Jag har alltså istället för att sänka mitt socker gått och ökat det. Fan!

Så från och med i morse så har jag bestämt mig för att utreda vad som ligger bakom mina dåliga värden. Jag har mätt socker lite halvsporadiskt de senaste månaderna utan att ha upptäckt några konstigheter, men nu jävlar ska jag gå till botten med det här. Efter bara en dag har jag en teori på var felet kan ligga: fel dos på måltidsinsulinet och hög dos på basinsulinet som maskerat de dåliga blodsockervärdena.

Vi ska ha metabolismlabb om några veckor. Vi håller på med casemetodik i skolan.
Jag är mitt egna case. Jag är mitt egna försöksdjur.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej igen!!
Läste Din blogg idag, ja Du klarar säkert Ditt mål attfå ordning på värdena!!!
Vi ses snart!
Kramar