2007-09-27

Mysterierna i det lilla

Igår innan jag gick och la mig, någon gång på kvällen, så kollade jag hur mycket insulin det fanns kvar i min insulinpenna. 16 enheter. Det skulle räcka till frukost.

Idag när jag vaknar är antalet enheter i samma insulinpenna 0. Vart tog de där sexton enheterna vägen?(?)
Inga insulinspår som ger ledtrådar.
I och för sig sov jag lite oroligt, vaknade någon gång på natten och trodde att någon smygfilmade mig. Kanske vaknade jag fler gånger utan att komma ihåg det efteråt. Har gjort en del avancerade saker i sömnen tidigare.

Idag när jag letar efter min grötkastrull så hittar jag korridorens rivjärn i kastrullskåpet. Jag hittar favoritkastrullen, en annan än grötkastrullen, i skåpet med bunkar, matlådor och i vanliga fall rivjärn. Favorikastrullen letade jag febrilt efter igår.

1 kommentar:

Ylva sa...

mystisk känsla man fick av det inlägget. vad är dröm och vad är verklighet liksom....