2007-09-10

Knappen

När man läser medicin så tänker man lite annorlunda än alla andra, det är jag i alla fall lite övertygad om.
Så när jag idag på Casegenomgången på immunologiveckan skulle sträcka ut min kropp och trycket över höften plötsligt släppte tänkte jag att det nu gått sönder något i buken. Exempelvis en fascia eller peritoneum. Inte för att jag någonsin varit med om det och vet hur det känns. När det sedan inte gjorde särskilt ont kom jag på att det nog skulle kunna vara byxknappen som lossnat.

Och mycket riktigt.

Att det var byxknappen torde inte vara så oväntat, för jag har kännt av en ständig kamp mellan knappen och de där, få men ändock märkbara, sommarkilona. En nackdel med tighta eller "fitta" jeans. (Nu lär väl antalet bloggbesökare fördubblas).

Tack och lov för att Aina fanns till hands, för direkt efter MB så stack vi hem till henne och styrde upp en ny och cool knapp.

Nu ska asfalten utforskas.

Inga kommentarer: