2007-09-06

Antikroppen

Jag vet inte vad det är som har hänt, men jag är less och jag vet inte riktigt varför.
Är det för att jag inte riktigt är inne i tempot på kursen? (Vi har fått en del att läsa in kan sägas).
Är det för att jag blev så besviken över svansningen?

Det är inget att älta över, det blir nog bättre. Men just nu känns det segt.

Satt en hela eftermiddagen idag och kollade på immunfärgade preparat för att leta efter olika sorters lymfocyter. Och jag vet inte vad det var, men det var så ogudaktigt tråkigt. Det enda som fick mig att inte hoppa ut genom fönstret var att vi pratade om annat emellanåt när vi kollade i mikroskopen.

Jag känner mig tung i huvudet.

Jag har förresten valt en läkare jag ska ringa till och försöka få en intervju med, "som ett led i den professionella utvecklingen". Jag valde en överläkare i psykiatri. Ska bli spännande. Det ser jag fram emot.

Nej, nu ska jag ta reda på lite telefonnummer och kanske läsa en sida i boken.

Sen kanske det blir lite film.

Inga kommentarer: