2007-09-23

Reinkarnerad exakt som förut

Det börjar bli dags att gå och lägga sig och man kan konstatera att denna dag ändå har varit rätt produktiv.

Det har varit dåligt med pluggande. Jag har bara börjat så smått med koagulationen.

Men vad är det då man har haft för sig?

* Skrivit blogginlägg.

* Gjort en fruktansvärt god köttfärssås, som dessutom Aina ska få smaka på i veckan.

* Handlat matvaror.

* Gjort en fruktanvsärt god kladdkaka, som jag bjöd korridorarna på när vi hade korridorsmöte. Jag har en liten bit kvar, ifall det är någon som är sugen. Den ligger i kylen.

* Rensat i frysen. Alla utom M i korridoren var med, M tyckte vi skulle ha korridorsmöte för att han hade en massa älgkött han ville ta upp hemifrån sen jakten men inte fick plats med i frysen. Nu är allt vi vet att vi äger uppmärkt med namn med en röd penna. Det tog en liten stund. Vi har också delat upp frysen, så alla har sitt lilla fack. Fan vad bra, men helt ointressant för en vanlig bloggläsare. Så vidare till en fundering.

Jag gick ju på promenad också och då kom jag på att jag tycker det är kul att spela bas (fast jag inte kan spela bas) och jag tycker att det är kul att plugga. Problemet är att i båda fallen, att träna på basen och att läsa om kroppen, så är det bara kul om man kommer igång. Och jag är lat, så jag har en tendens att skjuta på pluggandet och basspelandet. Nu har jag alltså identifierat problemet. Det är bara en lösning som saknas. Jag ska jobba på det.
Det vore bra att lösa problemet tror jag. För då skulle jag få in mer fysiologi, anatomi och celler i huvudet och jag skulle få mer blåsor på fingrarna av basspelandet.

Nu ska jag lägga mig och kolla lite på mina flashcards så att jag kan sova med gott samvete. En ny arbetsvecka hägrar och då ska det pluggas från morgon till kväll.

Auf wiederhören!

2 kommentarer:

Ylva sa...

om du sparkar igång mig så sparkar jag igång dig? deal?

Eric sa...

jadu, jag gillar att sparka folk!