2007-09-30

Sweet sunday

Ytterligare en fantastisk höstdag har naturen bjudit på. Igår var det sol här i Umeå. Idag var det milt och dimmigt, fina höstfärger och vansinnigt mysigt.


Vaknade med huvudvärk från igår, Shappe var kul, så det var värt det.


Kom till skogisfikat med en rejäl insulinkänning så huggarmålet var ingen match för mig, hade kunnat tänka mig en köttbullemacka till.


Efteråt var det ju dags för skivmässa på Nolia, jag såg en kändis där, som hade fyndat:


Annars hittade jag en unplugged-vinyl med Queens of the Stone Age, en EP med Efterklang och en samlingskiva med synthband som hyllar David Bowie (som bland annat innehöll en helskön fransk version av Ziggy Stardust)

Bussen hem från stan kördes av en helskön snubbe med stickad vit liten mössa som lyssnade på reggae.

Nu ska jag plugga.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjoho! Du har just upplevt reggae-busschauffören! Han är en legend i Umeå, en gång var han till och med på tjuvlyssnat:

http://www.tjuvlyssnat.se/norra-sverige/tjuvlyssnats-i-sarklass-coolaste-busschauffor-levererar-bussfilosofi

Och han hade en fangrupp på skunk också, för länge sedan!