2007-08-08

Spurten

Med lite över milen i benen sedan igår kväll klev jag i morse in på jobbet. Men det var den bästa dagen denna vecka, i alla fall från min sida. Svepte bort tröttheten ganska bra med kaffe, om och om igen.

Vad ska man göra sen i nästa vecka? När man inte längre är dödstrött på eftermiddagarna, när man kan gå upp lite senare på morgnarna och när föräldrarna är borta på semester.

En stor frihet hägrar.

Jag fick en liten dröm på förmiddagen idag, när jag under frukostrasten satt och sörplade på min centralstimulerande lilla heta dryck. Jag började fantisera om att bli vinbonde. Kanske i Sverige eller ännu hellre, Californien. Det hade varit något. Ha det som fritidssyssla, om man hade tid.

Men vi får se.



Det behöver inte vara storskaligt eller så, bara det är roligt.

5 kommentarer:

Ylva sa...

då kommer jag och trampar dina druvor :)

Eric sa...

Jodu, välkommen!

Det vore väldigt trevligt.

Anonym sa...

Haha! Vilka finkulturella drömmar du har... Bli "vinbonde". Alltså äga en vingård. Det skulle nog gå hem i stugorna (även kallat "på krogarna")! ;>

Eric sa...

Ah, där sa du nåt!

Jag för genast ner det i min raggningsanteckningsbok för användning vid lämpligt tillfälle.

Anonym sa...

Jag är bra att ha när det gäller sådana små tips! Behöver du mer raggningshjälp är det bara att säga till! Så jag lär höra av dig rätt snart igen då... ;P