2007-08-19

En annan plats

En dag när det inte är så lätt att hitta bra saker med Örebro så kan man fantisera sig bort till en utav favoritplatserna i staden som trots allt ligger en varmt om hjärtat.

Först ska jag bara skriva om min otäcka upplevelse idag, en AIK-supporter satte upp vad som visade sig vara ett fascistiskt klistermärke på en lyktstolpe utanför min gamla gymnasieskola. Jag blev illamående och tog mig en långpromenad i solskenet till Norra kyrkogården.

Men nu ska jag åter till den där fina platsen: Sörbyskogen.
Jag springer motionsspåret där flera gånger i veckan och jag tröttnar ändå inte. Enda nackdelen är väl att man måste korsa en golfbana (okej, man går inte på gräset, bara på en väg som korsar eländet. Hatar golf.) Jag föredrar, helt ärligt, att gå och kolla på gamla övergivna industritomter framför dessa välansade jävla dödgrävarparker till golfbanor. Hatat.

Åter till Sörbyskogen. Det får bli några bilder. Inte många ord.

Här är en damm, för den som inte ser det, och jag vet inte om jag fick med det men det finns i alla fall en stege för den som är sugen på ett svalkande dopp.

Inga kommentarer: