2007-08-22

Fasen, vilken härlig morgon i Umeå

Saker och ting tycks inte vilja gå min väg.
Efter en lång resa mellan Örebro och Umeå igår så upptäcker jag att jag glömt lägga in en massa musik på min externa hårddisk, detta betyder att jag får släpa med mig hårddisken ner igen för att släpa den på tåget upp igen. Jag vill verkligen ha den där musik.

Jag sov i alla fall gott. Hade sovit dåligt i flera dagar innan. Gick då i morse upp och åt frukost. Den var god, inget att klaga över, gröt och bröd. Sen skulle jag sätta mig vid datorn för att fixa med de musikfiler jag faktiskt inte glömde hemma. Ställer en kopp med kaffe på soffbordet (coffee-table?), vänder mig om och lyckas slå ut kaffet över bordet där även en iPod och en massa papper ligger. På en sekund förvandlas en bra morgon till en dålig. Jag har inte varit på bra humör på flera dagar. Jag vet inte vad det är, känner mig rotlös, rastlös och lite annat. Nu blev det inte bättre.

När jag sedan städat undan det värsta av kaffet, som även landade på min stora matta, så var det då dags att upptäcka att det inte går att spela de musikfilerna jag fick med mig. Eller, det går att spela upp dem, men det är något fel på dem så det är inte musik utan oväsen som kommer ut ur högtalarna.
Jag satt alltså en hel dag i Örebro och la in mina cd-skivor på datorn för att ta med mig upp på min externa hårddisk till Umeå för att efteråt upptäcka att det ändå inte funkar. Jag vet inte vad det kan vara för fel. Men jag är inte glad. Kan något gå bra idag eller ska jag bara dra täcket över mig och vänta på bilresan tillbaka till Örebro imorgon?

Det kommer lukta surt kaffe på mitt rum för all framtid.

Blev lite gladare nu när jag insåg att jag haft tur med en sak och det är att jag valde att ta med mig Bob Hund-skivorna upp istället för att lägga in dem på min hårddisk.

Bob Hund håller som alltid.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Måste bara påpeka lite diskret att jag har tjuvläst din blogg till och från ibland, tycker den är fabulös :)
Tack för trevlig läsning!

//Rebecca (http://sunday-coffee.livejournal.com/)

Eric sa...

Tack själv för komplimangerna.

Ska ta mig en titt på ditt hak nån gång framöver. Nu är jag doch alldeles för trött för att kunna åstadkomma något mer avancerat än vila.

Eric sa...

Tack själv för komplimangerna.

Ska ta mig en titt på ditt hak nån gång framöver. Nu är jag doch alldeles för trött för att kunna åstadkomma något mer avancerat än vila.